#cafe500, Daniel Mas, cames en proporció, tertúlia culé i l'actualitat de "la tele"
31/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: hort radiofònic , moda , carta d'ajust

celebrem els 500 cafès amb un regal de luxe: tres caps de setmana en una casa rural! Divendres farem el sorteig, però ens heu de dir "des d'on escolteu el programa?"

cafe@radioigualada.cat / sms amb caef(espai) i resposta al 217213, facebook i twitter .

el regidor de vialitat Xavier Figueras explica els canvis en les sancions per saltar-se el control de vídeo vigilància en cotxe als carrers prohibits. La Susanna Maldonado  ens dóna receptes per fer que les proporcions entre el nostre tronc superior i l'inferior siguin correctes i repassem l'estat de l'hort, però avui sense l'Anísia  Tarda, que està d'exàmens.

També parlem amb el masquefí Daniel Mas , que ha fet dos vídeos per la pel·lícula "Life in a Day ", de Kevin Macdonald, produïda per Ridley Scott. Un és el ball del drac Bufut  i l'altre el ball dels diables . La Carlota Martí, nova directora d'Anoiadiari.cat i el Toni Cortès, fan tertúlia culé. Comentem el nou espot d'Estrella Damm . I a la carta d'ajust ens visita l'Àngel Ruíz. Entre d'altres coses, ens avisa del canvi de freqüència de Gol TV!

%s1 / %s2
%s1 / %s2

+ Afegir comentari

portes obertes, cura de ferides, oueres i cànons líquids i còsmics
28/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: píndola , atlàntic , sessió matinal , fem manetes

avui el Jordi Bertran, d'educació , ens explica com anirà la jornada de portes obertes  que comença demà als centres públics. A més al fem manetes  l'Eliana ens dóna algunes possibilitats per aprofitar les oueres, tan de plàstic com de cartró, el Xavier Ribera ens porta fins l'altra banda de l'Atlàntic i la Berta Montaner, infermera, ens diu què s'ha de fer i el que no davant d'un tall o una cremada.

La Concepció Ramió  ve a presentar-nos els "Cànons líquids i còsmics", el David Canto ens fa la seva particular projecció de la cartellera i fem tertúlia entre el Marc Manyé i el Jordi Marcé.

%s1 / %s2

 

+ Afegir comentari

l'autoestima, Jaume Caresmar, canvis als impostos i la nova EUETTI
26/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: aqualata , espai empresa , climatologia emocional

comencem el dia amb el repàs del Quintana, el Magí Puig ens passeja per Aqualata explicant la història de Jaume Caresmar , qui dóna nom a una Avinguda i a un Agrupament Escolta. Espai empresa : amb l'advocat igualadí Antoni Mur parlem dels canvis que hi ha a nivell impositiu en aquest nou exercici, menys reduccions personals i més flexibilitat per les empreses. El regidor d'interior de l'Ajuntament d'Igualada, Jordi Riba, parla del pas que s'ha fet per tenir la nova escola universitària de la ciutat . Al ple ordinari del gener, es va aprovar la sessió d'uns terrenys per part de l'Ajuntament.

Tertúlia amb l'Eva Ripoll i el Francesc Vilaprinyó i el climatòleg emocional del programa, l'Eric Junyent , ens parla de l'autoestima. Fa servir metàfores i analogies per explicar-nos com funciona i donar-nos alguns consells que ens ajudin a reforçar-la.

 

%s1 / %s2

+ Afegir comentari

decennals'11, gossos i civisme, altes capacitats i visita de Neptú
25/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: neptú , gos , secret del xef

comencem a Valls ! El director artístic de les Decennals 2011 , Jordi Bertran, ens explica què són i què hi faran els 7000 castellers que diumenge aixecaran pilars a la plaça del Blat. Entre ells, els Moixiganguers d'Igualada . Saludem, per primera vegada, al rei Neptú, l'estàtua que dóna nom a la plaça del Rei: el Ramon Prat el vol posar en forma perquè recuperi la forma física. El Cinto  ens ensenya una forma alternativa de cuinar el salmó, dues solucions per les croquetes que no estan fines i un truc ràpid per millorar les llenties si no són prou consistents: passar-ne unes quantes per l'espremedora i incorporar-ho al plat. A més estrenem un espai dedicat a la bona convivència entre amb els gossos. Comencem parlant de gos i civisme amb el Jaume Clotet i el Carmelo Ros, del Club Amics del Gos .

Amb la Laura Tejedor, d'Aqua Centre , parlem de superdotació i altes capacitats a propòsit de la conferència que farà demà a les 19h a la Biblioteca Central d'Igualada . A més l'Àngels Chacón i el Josep Casanovas reflexionen al voltant del 'sotrac' de la crisi a la tertúlia dels dimarts.

%s1 / %s2
%s1 / %s2

+ Afegir comentari

tendències femenines per homes, adéu a les faves i un protocol contra maltractaments
24/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: moda , hort radiofònic

avui amb el president d'Igualada Comerç , Jordi Martínez, ens apropem a l'escola Ciutat d'Igualada que s'està construint a l'Índia. Estarà enllestida entre els propers mesos d'abril i maig. Fem 'l'indiu' amb el Quintana i la Susana Maldonado ens explica quines tendències masculines arriben per als propers mesos, hi ha una important inspiració femenina. A l'hort radiofònic l'Anísia Tardà  ens explica que el fred ha acabat amb les faves i ens ensenya a plantar pèsols i patates.

A les nou tocades, l'Elisenda Albareda  ens explica el protocol que s'està fent des del Consell Comarcal de l'Anoia  per tal d'agilitzar la detecció de maltractaments entre infants i joves. I a la tertúlia, la Carlota Martí i el Toni Cortès reflexionen al voltant de l'okupació, el canvi climàtic i el Bojan Krkic.

%s1 / %s2
%s1 / %s2

+ Afegir comentari

Eduard Vallory, aprofitem retalls de roba i ens visita la pubilla i els banderers
21/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: sessió matinal , atlàntic , fem manetes

avui comencem saludant al doctor en Ciències Polítiques de la UPF, Eduard Vallory , que ens parla del llibre "Escoltisme internacional". Repàs del Quintana i l'Eliana Tusell, al fem manetes , ens proposa fer estores de ratolí, marcadors de maletes per anar de viatge i estovalles individuals, amb retalls de roba. Anem a l'altra banda de l'Atlàntic amb el Xavier Ribera, que valora la trobada entre els presidents xinès i nord-americà. A partir de les nou parlem dels tres tombs  i per això ens acompanya la pubilla dels tres tombs 2011, Georgina Balcells i els portadors de la bandera gran i petita, Miquel Mabres i Josep Segura.

El David Canto ens detalla la cartellera de la gran pantalla a la sessió matinal i fem tertúlia amb el Jordi Quintana i el Marc Manyé.

%s1 / %s2
%s1 / %s2

+ Afegir comentari

noms hipocorístics, la casa de la festa, "de la idea al negoci" i a sopar al Cau
20/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: si non e vero e ben trovato , concurs

Avui entrem a la casa de la festa amb la regidora de cultura i festes de l'Ajuntament d'Igualada , Maria Enrich. El Jordi Quintana ens explica, al si non e vero e ben trovato, com s'ha arribat a la formació de noms com "Pep", "Cesc" o "Paco". Són noms hipocorístics. Donem pistes d'un ingredient que ens portarà fins al Cau de l'Ais, a la Pobla de Claramunt.

Amb l'Abel Ruíz, de Jove Cambra , coneixem com serà el postgrau "de la idea al negoci" que s'ha presentat aquesta setmana. Es farà al març a l'Escola Universitària d'Igualada . Ens acompanyen també el Ferran X. Fernández i la Josefa Moron a la taula de tertúlia, fan de mà innocent. L'ingredient d'avui és: la nou moscada.

%s1 / %s2
%s1 / %s2

+ Afegir comentari

Jordi Ojeda, Joaquima Vedruna, inscripcions cíviques i la llei del mínim esforç
19/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: espai empresa , aqualata

avui el professor de secundària Antoni Argent ens parla de "Després de classe... " un llibre que tracta el fenomen del fracàs escolar i la "llei del mínim esforç". El llibre es presenta avui a la Biblioteca Central d'Igualada , a les 19h. El Magí Puig ens explica qui va ser Joaquima de Vedruna  i per què hi ha un carrer que porta el seu nom. I a l'espai empresa  ens acompanya l'enginyer Jordi Ojeda, director de Rational Time , qui aposta per la flexibilitat d'horaris a la feina.

Fem tertúlia amb el Francesc Vilaprinyó i l'Eva Ripoll, que es barallen per la quantitat d'elogis que envolta Guardiola. El cafè l'acabem coneixent les formes d'inscripció a les activitats  dels equipaments cívics municipals, Fàtima i Centre   amb l'Arantxa Prieto, i també les del programa de Sant Agustí , amb el Joan Godó.

%s1 / %s2
%s1 / %s2

+ Afegir comentari

conservar el pernil, projectil d'alls, síndica municipal i Urban Buff
18/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: secret del xef , diccionari de carrer , síndica

el Joan Sabaté, responsable de l'equipament cívic polivalent de l'Anoia , ens parla de les inscripcions a les activitats per als propers sis mesos. Darrer repàs al diccionari de carrer: el Jordi Plans ens diu adéu explicant-nos quines paraules hem recollit al llarg dels mesos. Al secret del xef, el Cinto  ens recomana tapar la primera llenca d'una pota de pernil amb un tros lateral del propi pernil. A més, fa un recordatori sobre com bullir els llegums i explica un truquet perquè l'all no surti projectat al primer cop de mà de morter!

També parlem amb l'Albert Medrano, de Buff , que ens presenta la línia Urban Buff que ha tret la marca. A més la síndica municipal de greuges , Assumpta Sagristà, anuncia que deixarà el càrrec i no repetirà els propers cinc anys. I a la tertúlia d'avui, Josep Casanovas i Àngels Chacón, que s'enrabien pel debat de l'Estat autonòmic.

%s1 / %s2
%s1 / %s2

+ Afegir comentari

nous usos pels penjadors, educació diabetològica i @tertúlia
14/01/2011 10:00 | El Primer Cafè . | Tags: atlàntic , píndola , sessió matinal , fem manetes

la regidora de Medi Ambient , Conxa Castells, ens explica la campanya de reducció de residus  que comença dilluns. L'Eliana Tusell, al fem manetes , dóna noves utilitats al penjadors. Són molt curioses! Passem per l'altra banda de l'Atlàntic amb el Xavier Ribera i a més, a la píndola  ens acompanya la Gemma Cuadras, responsable de l'educació diabetològica que des de fa un any es dóna a l'Hospital d'Igualada .

Amb la presidenta de l'Associació Celíacs de Catalunya , Matilde Torralba, coneixem la campanya que es farà demà a Cal Font: es convida a la població a fer-se una petita prova per detectar si és, o no, celíaca. El David Canto ens parla del bon estat de forma del cinema català a la sessió matinal i fem tertúlia al voltant del Barça, l'alcaldia de Barcelona i les maneres idònies de mantenir el pa en bones condicions amb el Jordi Marcé i el Marc Manyé. També comentem el fenomen twitter .

%s1 / %s2
%s1 / %s2

+ Afegir comentari